LAGI, SYI'AH NUSHAIRIYAH MEMBANTAI SUNNI SURIA !


Kemarin (Khamis, 12/7/2012) telah terjadi satu lagi pembunuhan dan penyembelihan besar-besaran dilakukan oleh rezim Basyar dan sekutunya. Setelah sebelumnya melakukan beberapa operasi penyembelihan Sunni secara besar-besaran. Kali ini tentera rezim membunuh dan menyembelih lebih 220 masyarakat Sunni di Masjid Turaimisah, wilayah Hamah.

Para saksi penyembelihan di Turaimisah melaporkan bahawa jumlah yang syahid umumnya di rumah-rumah dan ladang-ladang pertanian masyarakat sekitar kota tersebut.

Sumber masyarakat setempat melaporkan bahawa mayoritas masyarakat awam disembelih dengan pisau oleh tentera rezim dan syabbihah Syiah Nusairi. Serangan di mulai pukul lima dini hari, wilayah tersebut dihujani bom dan senjata-senjata berat lainnya.

Kemudian mereka menyerbu ke dalam kota, memutuskan hubungan komunikasi dan juga alur listrik. Seterusnya mereka membunuh dan menyembelih masyarakat awam yang tidak sempat melarikan diri. Umumnya korban adalah wanita dan anak-anak.

Masyarakat Sunni Turaimisah yang berhasil menyelamatkan diri dari tindakan ganas tersebut masih terus mencari dan mengumpulkan syuhada'-syuhada' yang bergelimpangan di jalanan, perumahan, dan ladang-ladang pertanian.

Ternyata janji demi janji yang digaungkan oleh Basyar adalah palsu dan merupakan penipuan semata-mata kepada dunia. Dimana pemimpin Islam saat ini?

اللهم انصر إخواننا المسلمين في سوريا عاجلا غير آجل

Sumber :
http://www.facebook.com/syria.olamaa
http://www.facebook.com/pages/Rakyat-Malaysia-Bersama-Revolusi-Syria/308664102508100

-----oOo-----


Related Posts

No Response to "LAGI, SYI'AH NUSHAIRIYAH MEMBANTAI SUNNI SURIA !"

Posting Komentar